Haber Ara

10 Aralık 2009 Perşembe

KENDİ AĞZINDAN KÖYÜMÜZÜN YETİŞTİRDİĞİ BİR HOCAMIZI TANITMAK İSTİYORUZ"TURGUT GÜLEÇ"

19.05.1948 Yılında caminin karşısında bulunan, daha sonrada kahve olarak kullanılan binada dünyaya gelmişim. Sülalemize Mıllalı (Mullaoğulları) derler. Ben Rahmetli Hacı Süllünün Enbüyük oğlu Rahmetli Mehmet Güleçin (Mehmet Çavuş) 4.cü çocuğuyum. Babam ticaretle uğraşmış, daha sonrada maliyeye memur olarak geçerek Samandağında ilk görevine başlamış ve beraberinde de bizleri götürmüştür. Samandağına gitmeden Bir ay kadar önce Rahmetli Aşir hocanın öğrencisi oldum. İlk dini bilgilerimide Rahmetle andığımız Hafız hocadan daha sonrada Nuri hocadan almıştım. Artık Köyden çıktık bir yıl Samandağında kaldıktan sonra Yayladağına taşındık. Çocuklğumuzu geçtiği köye artık yazları gelmeye başladık.Köyde çocukluğumuz çok iyi geçti köyün önünde, (O zaman tarlaydı ) okulun önünde oyun oynardık, Mevlütler, düğünler oldumu soluğu oralarda alırdık. Yazları geldiğizde kendi evimizde yada omarabağında Haymada kalırdık Dedem Hacı Süllü öldükten sonra bize düşen omarabağını Ali Amcama devrettik, evi de Kasım Dırdıra (Boz kassim) sattık. Bundan sonra köye gelişlerimiz hemen hemen günübirlik oldu. Geldiğizde amcalarımzda veya halamda kalırdık. Şu an köyde bize birinci derece yakın kişiler olarak halam hayatta (Hacı Durdu) , Kuyumcu Hacı Mehmet Güleç, Bakkal Hacı Ömer, Demirçelikten Emekli Ömer Güleç bulunmaktadırlar. Bundan biray kadar önce köyü ziyaret ettim birkaç saat kaldım Yatsı namazı çıkışı eski tandıklarım dostlarımızı görme imkanı buldum. Ali Şanlıyı da gördüm maşallah yaşlanmasına rağmen hiç değişmemiş. Ortaokulu Yayladağında okudum. Daha sonra Mersin İlköğretmen okulunu yatılı kazanarak üç yıl okudum, Bitirdiğimde de Gürışık köyünde ilkokul öğretmeni olarak hayata atıldım. üçbuçuk yıl buarada öğretmenlik yaptıktan sonra İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsü Resim bölümüne girdim. Buradan mezun oluncada Erzurum'un Tortum İlçesinde Ortaokul öğretmenliğine başladım. 3 yıl Görev yaptıktan sonra Yayladağı Lisesine resim öğretmeni olarak atandım. Bu arada Yeditepe ortaokulunda da Resim öğretmeni olmadığından buradaki resim derslerinide bir yıl ben yürttüm. 1979 yılında Yayladağından ayrılarak Sakarya Mimarlık ve Mühendislik Akademisine (Bu günkü Sakarya Üniversitesi) geçtim Marmara Üniversitesinde Lisans tamamlaması, İTÜ de de Yüksek lisans yaparak İTÜ Mimarlık Fakültesi Yapı Bilgisi ana bilim dalına öğretim görevlisi olarak atandım. O zaman Sakarya Mühendislik fakültesi de İTÜ ye bağlı idi bende daha sonra sakaryadaki derslere girdim, Sakarya Üniversitesi kurulunca eğitim Fakültesinde ve meslek yüksekokullarında sanat dersleri verdim. 2002 yılında 32 yıl çalışarak emekli oldum. Şu an İstanbul'da ikamet etmekteyim. İki oğlum var Büyüğü Yüksek mühendis İSKİ de kontrol mühendisi olarak çalışıyor, Aynı zamanda Sakarya Üniversitesi'nde Doktora yapıyor. Küçük oğlum da Üniversitede okuyor. Köydeki yakınlarıma , dostlarımıza kısaca herkes selam ve saygılarımı yollarım. Tel. 05327774689 05448377863
yeditepeimaj

Hiç yorum yok: